Parafia Rzymskokatolicka
NMP Królowej Wszechświata
we Frydku - Gilowicach

Parafialna strona demonstracyjna w Katowicach

Ogłoszenia parafialne

Aktualne ogłoszenia

Intencje mszalne

Najnowsze intencje

E-Cmentarz

Wyszukaj groby na naszym cmentarzu

Aktualności z Archidiecezji Katowickiej

Liturgia

Aktualności

Wiadomości

STANOWISKO RADY STAŁEJ KONFERENCJI EPISKOPATU POLSKI WOBEC DZIAŁAŃ JANA PAWŁA II ODNOSZĄCYCH SIĘ DO PRZESTĘPSTW SEKSUALNYCH WOBEC MAŁOLETNICH
18/11

STANOWISKO

RADY STAŁEJ KONFERENCJI EPISKOPATU POLSKI

WOBEC DZIAŁAŃ JANA PAWŁA II

ODNOSZĄCYCH SIĘ DO PRZESTĘPSTW SEKSUALNYCH WOBEC MAŁOLETNICH

 

W przestrzeni publicznej coraz częściej słyszymy pytania o postawę Jana Pawła II wobec dramatu wykorzystywania seksualnego osób małoletnich i bezbronnych przez duchownych, a także o sposób reagowania na tego rodzaju przestępstwa podczas jego pontyfikatu. Coraz głośniej stawiana jest teza, że Papież nie podchodził właściwie do tego rodzaju czynów i niewiele robił, aby ten problem rozwiązać, a nawet go ukrywał. Wydaje się, że panuje swego rodzaju moda na formułowanie tego typu opinii. Wpisuje się to w próby podważenia autorytetu Jana Pawła II, a nawet zakwestionowania jego świętości, potwierdzonej w procesie beatyfikacyjnym i kanonizacyjnym. W konsekwencji stanowi to usiłowanie pomniejszenia znaczenia tego wyjątkowego pontyfikatu dla Kościoła, świata, kultury i człowieka.

Medialny atak na św. Jana Pawła II i jego pontyfikat znajduje także swoją przyczynę w nastawieniu do jego nauczania, wyrażonego chociażby w takich encyklikach, jak Redemptor hominis czy Veritatis splendor, a także w głoszonej przez niego teologii ciała, co nie odpowiada współczesnym ideologiom propagującym hedonizm, relatywizm i nihilizm moralny.

W tej sytuacji uczciwe szukanie prawdy i dawanie jej świadectwa jest obowiązkiem każdego prawego sumienia. Spojrzenie na działania Jana Pawła II powinno uwzględniać kontekst historyczny i ówczesny stan wiedzy, a także uwarunkowania, w jakich on żył. Były one naznaczone przede wszystkim następstwami rewolucji kulturowej 1968 roku, odrzucającej obiektywne kryteria moralności i osobowej odpowiedzialności. Powszechnie głoszono, zwłaszcza w środowiskach uniwersyteckich Zachodu, że wszystko ma tę samą wartość i że, w konsekwencji, nie istnieje odtąd żadna różnica między dobrem i złem, prawdą i fałszem, pięknem i brzydotą. Obecnie pojawiają się nowe ideologie, które są spuścizną rewolucji 1968 roku. Podważają one chrześcijańską antropologię, której podstawową prawdą jest stworzenie człowieka przez Boga, jako kobietę i mężczyznę, na Jego obraz i podobieństwo. W sposób oczywisty walka z chrześcijańską wizją człowieka łączy się z próbami podważania wielkiego autorytetu, jakim na całym świecie cieszy się św. Jan Paweł II, który z ogromną mocą głosił tę wizję na wszystkich współczesnych mu areopagach.

  1. Starając się zrozumieć podejście Jana Pawła II do problemu wykorzystywania seksualnego małoletnich, pragniemy pokazać konsekwentnie podejmowane przez niego działania.

Już w początkach pontyfikatu w wprowadzonym przez Jana Pawła II w 1983 roku nowym „Kodeksie Prawa Kanonicznego” jednoznacznie zobligowano przełożonych kościelnych do karania sprawiedliwą karą członków kleru, będących sprawcami 2 wykorzystania seksualnego małoletnich, nie wyłączając wydalenia ich ze stanu duchownego.

W 1992 roku Jan Paweł II ogłosił „Katechizm Kościoła Katolickiego”, który w artykule 2389 stwierdza, że „nadużycia seksualne popełniane przez dorosłych na dzieciach lub młodzieży powierzonych ich opiece” są grzechem, będącym „jednocześnie gorszącym zamachem na integralność fizyczną i moralną młodych, którzy będą nosić jego piętno przez całe życie, oraz pogwałceniem odpowiedzialności wychowawczej”.

  1. Prawdopodobnie pierwszy poważny sygnał o przestępstwach seksualnych popełnianych przez duchownych na szkodę osób małoletnich dotarł do Jana Pawła II z Kościoła w Stanach Zjednoczonych w 1985 roku za pośrednictwem nuncjusza apostolskiego w Waszyngtonie. Była to analiza dotycząca nieskuteczności dotychczasowych działań Kościoła w USA wobec sprawców wspomnianych przestępstw. O rzeczywistej skali tego zjawiska nie miano jednak wtedy pełnego wyobrażenia.
  2. Podczas wizyty ad limina episkopatu USA w 1993 roku Jan Paweł II zauważył, że biskupi nie byli jednomyślni w stosowaniu prawa karnego w odniesieniu do przestępstw seksualnych popełnianych przez duchownych. Dominowała tendencja do minimalizowania znaczenia prawa karnego w życiu wspólnoty kościelnej, a istniejące narzędzia prawne często nie były stosowane. Nie uświadamiano sobie również tego, jak głębokie i szkodliwe dla psychiki ofiar mogą być skutki tych przestępstw. W tym samym bowiem czasie w skali światowej rosły w siłę ruchy domagające się legalizacji pedofilii.

Po tej wizycie w liście do biskupów amerykańskich Jan Paweł II napisał: „kanoniczne kary, które są przewidziane za niektóre przestępstwa i wyrażają społeczną dezaprobatę wobec zła, są w pełni uzasadnione. Pomagają one zachować wyraźne rozróżnienie między dobrem a złem, przyczyniają się do moralnego zachowania, a także tworzą właściwą świadomość wagi popełnionego zła”.

W drugiej części tego listu Jan Paweł II przestrzegał przed traktowaniem zła moralnego jako okazji do sensacji. „Zło rzeczywiście może być sensacyjne, ale sensacyjność wokół niego jest zawsze niebezpieczna dla moralności” – pisał. Możliwe, że ten sposób myślenia Papieża był pewną konsekwencją wynikającą z jego polskich bolesnych doświadczeń, gdy pod rządami komunistów mass media były niejako urzędowo wrogie wobec Kościoła i częstokroć pojawiające się w niej informacje były po prostu kłamstwami i oszczerstwami. Postawa nieufności i niedowierzania wobec pojawiających się zarzutów dotyczących duchownych była zatem w dużej mierze uzasadniona, tym bardziej że w systemie komunistycznym były one często sposobem dyskredytowania pozycji i działania Kościoła oraz okazją do werbowania współpracowników spośród duchowieństwa.

  1. Wydaje się, że w okresie od połowy lat osiemdziesiątych do połowy lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku skandal wykorzystania seksualnego rysował się dla Jana Pawła II głównie jako problem Kościoła w Stanach Zjednoczonych i w krajach anglosaskich. Dlatego w 1994 roku wydał on indult dla Kościoła w USA, którego celem było zapewnienie większej ochrony dzieci i młodzieży poprzez uzgodnienie przepisów 3 kościelnych z prawem amerykańskim. Dokument ten podniósł wiek ochrony osób małoletnich z 16 do 18 lat i wydłużył okres przedawnienia przestępstw wykorzystania seksualnego małoletnich do 10 lat od ukończenia 18. roku życia przez osobę skrzywdzoną. Dwa lata później, w 1996 roku, Papież wydał podobny indult dla Kościoła w Irlandii, skąd również zaczęły napływać informacje o przestępstwach seksualnych popełnionych przez duchownych.

Świadomość Papieża dotycząca skali i skutków tych przestępstw wzrastała zatem wraz z upływem lat. Stawało się dla niego coraz bardziej jasne, że biskupi i wyżsi przełożeni zakonni nie podejmowali adekwatnych i przewidzianych prawem działań oraz że nie radzili sobie z ich stosowaniem.

  1. Dlatego, pomimo posoborowych tendencji decentralizacyjnych, w 2001 roku Jan Paweł II wydał dokument Sacramentorum sanctitatis tutela dla całego Kościoła. Dziecko zostało w nim ukazane jako jeden z największych skarbów, który za wszelką cenę należy chronić. Krzywda wyrządzona dziecku w sferze seksualnej została uznana za jedno z najcięższych przestępstw kościelnych i zrównana z profanacją Najświętszego Sakramentu czy złamaniem tajemnicy spowiedzi. Aby uniknąć bagatelizowania tych przestępstw w ramach Kościołów lokalnych, Papież na mocy tego dokumentu ustanowił jurysdykcję Stolicy Apostolskiej nad wszystkimi przypadkami wykorzystania seksualnego małoletnich od momentu uprawdopodobnienia się przestępstwa i nakazał jego zgłoszenie do Kongregacji Nauki Wiary. Odtąd postępowania karne prowadzone w tych sprawach zostały zarezerwowane Stolicy Apostolskiej i po dzień dzisiejszy pozostają pod jej ścisłą kontrolą. Decyzja ta pokazała, że Jan Paweł II zdał sobie sprawę ze skali i globalnego charakteru kryzysu spowodowanego wykorzystaniem seksualnym dzieci i młodzieży. Ta zmiana w stosowaniu i egzekwowaniu prawa była prawdziwie bezprecedensowa. Z perspektywy czasu widać, że okazała się ona punktem przełomowym w walce Kościoła z przestępstwami seksualnymi we własnych szeregach. W ślad za tymi decyzjami Jana Pawła II Stolica Apostolska zobowiązała wszystkie Episkopaty do wprowadzenia szczegółowych norm postępowania w takich przypadkach, przy równoczesnym respektowaniu prawa świeckiego.
  2. Przejawem wzrastającej świadomości Papieża było jego przemówienie do kardynałów amerykańskich w kwietniu 2002 roku podczas spotkania, które było bezpośrednim następstwem fali ujawnień przestępstw wobec dzieci i małoletnich dokonanych przez osoby duchowne, sprowokowanej przez serię artykułów zamieszczonych w dzienniku „Boston Globe”. Dokonując diagnozy kryzysu, Jan Paweł II wskazał na ból osób zranionych przestępstwem. Ofiary nadużyć oraz ich rodziny zapewnił o „swojej głębokiej solidarności i trosce”. Zaznaczył przy tym, że zmierzenie się z tymi bolesnymi skutkami musi odmienić Kościół i uczynić go bardziej świętym. Podkreślił też, że kto krzywdzi młodych, jest tej świętości zaprzeczeniem i że „w kapłaństwie i życiu zakonnym nie ma miejsca dla tych, którzy krzywdziliby małoletnich”. Za istotną część problemu uznał też fakt, że „wielu czuje się zranionych sposobem podejścia hierarchów do tych przestępstw” oraz ich „decyzjami, które w skutkach okazały się błędne”. Podana przez Papieża 4 diagnoza kryzysu jest zatem jasna, a kierunek działań, które mają uzdrowić sytuację – jednoznaczny.
  3. Z przedstawionych działań Jana Pawła II wobec ujawniającego się coraz wyraźniej kryzysu wyłania się obraz Pasterza, który odważnie i zdecydowanie pragnął się z nim zmierzyć, będąc równocześnie świadomy, że kryzys ten może zagrozić zdolności Kościoła do właściwego pełnienia jego misji w świecie. Papież doszedł do wniosku, że tylko „Kościół, stawiający czoła problemowi wykorzystywania z jasnością i determinacją” może również pomóc społeczeństwu przeciwstawić się pladze przestępstw seksualnych wobec małoletnich i bezbronnych. Widząc, że wobec tego problemu punktowe odpowiedzi nie są wystarczającym rozwiązaniem, w 2001 roku Papież podjął decydujący krok i zmienił prawo, które stało się narzędziem dla całego Kościoła. Tą zmianą uruchomił proces oczyszczania Kościoła, kontynuowany przez jego następców: papieży Benedykta XVI i Franciszka.

Usiłując dzisiaj zrozumieć ówczesną sytuację, trzeba też uwzględnić dominującą wtedy także w Kościele mentalność dyskrecji. Jeśli więc nawet podejmowano jakieś działania, to jednocześnie panował lęk i opór przed ich transparentnym komunikowaniem.

Ponadto lektura raportu Stolicy Apostolskiej dotyczącego byłego kard. Theodora McCarricka każe stawiać pytania o to, w jakim stopniu Jan Paweł II był rzetelnie informowany przez powołane do tego organy, a w jakim stopniu pewne decyzje były podejmowane bez jego wiedzy na innych szczeblach władzy, zgodnie z kompetencjami. W każdym razie raport nt. McCarrica nie pokazuje jakiegokolwiek „tuszowania” czy „zamiatania pod dywan” przez Jana Pawła II przestępstw seksualnych, których dopuścili się duchowni.

Próba zrozumienia postawy i działań świętego Jana Pawła II może być dla nas szansą na uświadomienie sobie, że działanie Boże przechodzi przez zwykłe – uwarunkowane kontekstem dziejowym i osobistą historią – człowieczeństwo. Jest także dla nas drogą do głębszego zrozumienia świętości, która polega na heroicznym przeżywaniu wiary, nadziei i miłości. Papież wielką wrażliwością otaczał każdego człowieka, o czym świadczy jego życie i nauczanie. Ogłoszenie przez Kościół świętości człowieka nie jest stwierdzeniem jego bezgrzeszności, a tym bardziej bezbłędności, lecz uznaniem świadectwa jego więzi z Chrystusem, mimo i na przekór ludzkim ograniczeniom i uwarunkowaniom.

Bezspornym faktem jest, że Jan Paweł II był papieżem, który zgodnie z nabywaną wiedzą podjął zdecydowaną walkę z przypadkami wykorzystywania seksualnego dzieci i małoletnich przez niektórych duchownych oraz wprowadził obowiązujące w całym Kościele normy rozliczania tego typu przestępstw, podkreślając, że w „stanie kapłańskim i życiu zakonnym nie ma miejsca dla tych, którzy krzywdziliby młodych”. Rozpoczął jakże ważny i kontynuowany do dziś proces oczyszczenia Kościoła w tej sferze.

 

Jasna Góra, 14 listopada 2022 rok

Światowy Dzień Ubogich
06/11

Światowy Dzień Ubogich

Lista produktów

13 listopada przeżywamy VI Światowy Dzień Ubogich. Dlatego w dniach 7 – 20 listopada br. w parafiach Archidiecezji Katowickiej odbędzie się zbiórka produktów na rzecz osób ubogich. Zebrane produkty zostaną spakowane przez wolontariuszy Caritas i jako paczki przekazane osobom potrzebującym. 

Lista produktów na zbiórkę w parafiach 7-20 XI 2022 r. z okazji Światowego Dnia Ubogich:

  • dania gotowe o długim terminie (pulpety, gołąbki, fasolka)
  • kasza (różne rodzaje)
  • konserwy rybne /puszki mięsne/ pasztety
  • makaron, mąka
  • mleko w proszku
  • olej
  • orzechy / bakalie
  • owsianki instant / budynie / kisiele
  • paluszki / krakersy
  • pieczywo chrupkie
  • sól, cukier
  • zupy instant / sosy instant
  • batony, czekolady
  • herbata duże opakowanie w saszetkach
  • kawa sypana
  • chusteczki higieniczne i nawilżone
  • grzebień do włosów
  • krem ochronny do rąk i twarzy
  • kubki termiczne
  • maszynki do golenia
  • mydło w kostce
  • papier toaletowy       
  • pasta do zębów
  • pianka lub krem do golenia
  • plastry z opatrunkiem
  • płyny do mycia naczyń i podłóg oraz domestos
  • podpaski ( cienkie )
  • ręczniki papierowe
  • rękawiczki jednorazowe L, M, S
  • szampon (zapach neutralny)
  • szczoteczki do zębów        
  • świece
  • woda utleniona
  • zapalniczki
  • zapałki
  • żel pod prysznic (zapach neutralny)
  • tylko nowe (nie przyjmujemy używanych!): ręczniki kąpielowe, rękawiczki, czapki, skarpety, szaliki, męskie i damskie

 

Produkty pakowane można składać w sale parafialnej.

RENOWACJA MISJI PARAFIALNYCH - 2022 - P L A N
15/09

„Jest sprawą najwyższej wagi, byśmy my, katolicy – zarówno osoby konsekrowane, jak i świeccy – wychodzili do ludzi.

My mamy często w owczarni jedną owcę, a na zewnątrz dziewięćdziesiąt dziewięć owiec, których nie szukamy. Najważniejszą sprawą dla Kościoła, jest wychodzenie na ulice w poszukiwaniu ludzi, poznawanie ich po imieniu” Pp Franciszek,

aby na nowo odkrył człowiek w sobie, usłyszał że „Ty jesteś Marką”.

Drogie Owce.

Ja jako jeden z nas, też popełniam błędy, błądzę, czasami może mam nawet wszystkiego dość. Jednak „Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą” Zapraszam Was do wspólnej podróży w trakcie renowacji Misji Świętej, podczas której będą nam towarzyszyły myśli m.in. św. Jana Pawła II, Ojca Świętego Franciszka, Ojca Benedykta XVI, św. Franciszka z Asyżu, czy też ks. Piotra Pawlukiewicza.

Zapraszam o. Tytus

 

„Ty jesteś Matką”.

 

Środa (21.09.2022)

Wyjść do ludzi, kultura spotkania

7.00  –  Msza święta z nauką misyjną

15.00 - Koronka do Miłosierdzia Bożego

16.30 - Wystawienie Najświętszego Sakramentu i okazja do Spowiedzi Św.

18.00 – Msza święta z nauką misyjną

19.00 – Nauka stanowa dla kobiet

19.45 – Adoracja Najświętszego Sakramentu w ciszy oraz okazja do Spowiedzi Św.

20.30 – Modlitwa Różańcowa w intencji pokoju na świecie, na Ukrainie.  

 

Czwartek (22.09.2022)

Marka chrześcijanin, uczestnicząc w projekcie Pana Boga

7.00  –  Msza święta z nauką misyjną

15.00 - Koronka do Miłosierdzia Bożego

16.30 - Wystawienie Najświętszego Sakramentu i okazja do Spowiedzi Św.

18.00 – Msza święta z nauką misyjną

19.00 - Nauka stanowa dla mężczyzn

19.45 – Adoracja Najświętszego Sakramentu w ciszy oraz okazja do Spowiedzi Św.

20.30 – Modlitwa Różańcowa w intencji pokoju na świecie, na Ukrainie.  

 

Piątek (23.09.2022)

Przekroczyć granice doczesności. Twórczy niepokój – Jan Paweł II Redemptor Hominis.

7.00  –  Msza święta z nauką misyjną

15.00 - Koronka do Miłosierdzia Bożego

15.15 - Wystawienie Najświętszego Sakramentu i okazja do Spowiedzi Św.

17.00 – Droga Krzyżowa.

18.00 – Msza święta dla dzieci nauką misyjną.

19.00 - Msza święta dla młodzieży nauką misyjną.

20.30 – Modlitwa Różańcowa w intencji pokoju na świecie, na Ukrainie.  

 

Sobota (24.09.2022)

Maryja to kobieta, która przede wszystkim kocha. Pp Benedykt XVI

6.30  – Godzinki

7.00  –  Msza święta z nauką misyjną

Od 8.00 – odwiedziny chorych z posługą sakramentalną – Misjonarz

16.30 – Wystawienie Najświętszego Sakramentu, okazja do Spowiedzi św.

17.00 - Modlitwa Różańcowa w intencji pokoju na świecie, na Ukrainie.

18.00 – Msza święta z nauką misyjną.

19.00 - Nabożeństwo Maryjne z aktem zawierzenia Parafii NMP Królowej Wszechświata - wynagradzające.

 

26 Niedziela Zwykła (25.09.2022)

Zakończenie odnowienia Misji Świętych.

„Chrześcijaństwo to religia dla zachłannych”

„Rozbudzić zdumienie eucharystyczne” – Jan Paweł II Ecclesia de Eucharistia

7.00 – Msza święta z nauką i błogosławieństwo misyjne

9.00 – Msza święta z nauką i błogosławieństwo misyjne

11.00 – Msza święta z nauką i błogosławieństwo misyjne

15.30 – Nieszpory niedzielne.

16.00 – Msza święta z nauką i błogosławieństwo misyjne

17.00 – Uroczyste nabożeństwo zakończenia renowacji misji świętych – procesja do Krzyża Misyjnego.

20.30 – Modlitwa Różańcowa w intencji pokoju na świecie, na Ukrainie.

Ośrodek Profilaktyczno-Szkoleniowy im. ks. Franciszka Blachnickiego w Katowicach zaprasza na rekolekcje
13/08

Rekolekcje - EMAUS
13/08

MODLITWA w intencji Górników - katastrofa w Kopalni Pniówek
20/04

Informacja o spowiedzi i liturgii bizantyjskiej w języku ukraińskim
12/03

 

Od roku 2018 posługuje w naszej archidiecezji kapłan greckokatolicki z Ukrainy ks. Wołodymir Łytwyniw (Отець ВОЛОДИМИР ЛИТВИНІВ). Służy przede wszystkim wiernym przybywającym do naszej archidiecezji z Ukrainy. Otrzymał niedawno zezwolenie ze Stolicy Apostolskiej na sprawowanie sakramentów także w rycie rzymskokatolickim. Dzięki niemu będzie mógł posługiwać także wśród wiernych naszej archidiecezji.

 

 

Spowiedź święta w języku ukraińskim w naszej katedrze w każdy piątek od godz. 11. 00 do 13. 00.

 

Liturgia bizantyńska sprawowana jest przez ks. Wołodymira:

- w Tychach w kościele św. Krzysztofa w każdą niedzielę o godz. 13. 00

- w Sosnowcu w kościele św. Jacka w każdą niedzielę o godz. 15. 00

- w Gliwicach w kaplicy NSPJ Sióstr Boromeuszek w każdą niedzielę o godz. 10:30.

 

Szczegółowe informacje na stronie:

https://www.cerkiew.net.pl/parafie-i-dekanaty/dekanat-katowicki/

 

Informacja Urzędu Gminy Miedźna dotycząca przyjmowania uchodźców wojennych z Ukrainy
07/03

PACZKA DLA UKRAINY
05/03

PACZKA DLA UKRAINY

 

Ruszyła akcja Paczka dla Ukrainy w odpowiedzi na inwazję Rosji na Ukrainę. Skala kryzysu humanitarnego rośnie z każdą minutą. Brakuje żywności, środków higienicznych, opatrunków. Kobiety z dziećmi czekające wiele godzin w kolejce do przejścia granicznego, nie mają co dać dzieciom do jedzenia. Ideą akcji jest tworzenie gotowej paczki przez polskie rodziny, wspólnoty parafialne dla rodzin na Ukrainie, bądź przekazywane na miejscu uchodźcom z Ukrainy, którzy nie posiadają środków do życia.

 

Paczkę należy przygotować według konkretnej listy 34 produktów, która jest dostępna w na stronie diecezjalnej Caritas w aktualnościach  https://katowice.caritas.pl  oraz w informacjach parafialnych. Prosimy o zakupienie wyłącznie wskazanych produktów, umieszczenie ich w kartonowym pudle o wymiarach: szerokość 53 cm x głębokość 40 cm x wysokość 26 cm (dopuszczamy inne rozmiary, zbliżone do podanych). Masa paczki powinna wynosić max. 16-18 kg. Caritas Polska prosi, by do tej listy dołożyć środki przeciwbólowe typu IBUPROM, APAP. Do paczki wkładamy również list napisany po ukraińsku, którego treść jest również do pobrania ze strony internetowej Caritas. Kartony powinny być wytrzymałe i zamykane od góry. Prosimy o niezaklejanie zamknięcia. Gotowe kartony przekazujemy do parafii we wskazane przez księdza proboszcza miejsce. Prosimy, aby wśród parafian znaleźli się wolontariusze, którzy własnym transportem przewiozą zebrane paczki do najbliższego ośrodka naszej diecezjalnej Caritas. W tej sprawie prosimy kontaktować się z kancelarią parafialną pod numerem 663 740 324.

 

Paczki składamy w salce parafialnej!

 


Proponowane produkty do paczki


List do paczki

 

TŁUMACZENIE POLSKIE

 

Drodzy ukraińscy Przyjaciele,

przekazujemy Wam wyrazy solidarności i najpilniejszą pomoc.

Wiemy, że przeżywacie dramatyczne chwile.

W tych dniach skupiamy na Was swoje myśli, modlitwy i działania.

Życzymy Wam, abyście byli bezpieczni i mogli jak najszybciej wrócić wraz z Waszymi najbliższymi do normalnego życia.

Możecie liczyć na nasze wsparcie!

 

Caritas w Polsce

 

 

ZAKON RYCERZY JANA PAWŁA II
12/02

Podstawowym celem Zakonu Rycerzy Jana Pawła II jest formacja katolickich mężczyzn świeckich na wzór Jana Pawła II (Karola Wojtyły), który niejednokrotnie swoim życiem dawał świadectwo męskości i świętości, pokazując, że te dwie wartości można połączyć na większą chwałę Bożą! Ten zasadniczy cel Rycerze Jana Pawła II chcą realizować poprzez zaangażowanie w takie rodzaje aktywności jak:

 

      1. dążenie do świętości swoich członków,

  1. obrona wartości chrześcijańskich, w tym rodziny, życia (od poczęcia do naturalnej śmierci),
  2. dbanie o rozwój patriotyzmu i miłości ojczyzny,
  3. promocja nauczania Jana Pawła II,
  4. promowanie katolickiej duchowości świeckich,
  5. wzajemna pomoc bratnia,
  6. wspieranie duchowieństwa (w każdej dziedzinie życia),
  7. promocja duchowości mężczyzny,
  8. wspieranie chrześcijan.

 

Rycerze Zakonu Rycerzy Jana Pawła II chcą realizować te cele poprzez zaangażowanie i aktywność w dziele nowej ewangelizacji czerpiąc z przykładu Jana Pawła II i dążąc  do upowszechniania treści i form Jego nauczania.

 

Dlatego też podejmując trudu dążenia do świętości - zwłaszcza w wymiarze życia dnia codziennego - Bracia Zakonu Rycerzy Jana Pawła II będą dążyć do:

 

  1. umacniania wiary i rozwijania katolickiej duchowości osób świeckich w tym zwłaszcza duchowości męskiej
  2. rozwijania wrażliwości i dzieł miłosierdzia w tym w szczególności w zakresie godności i pełnej ochrony życia ludzkiego
  3. rozwijania wzajemnej pomocy bratniej Rycerzy,
  4. wspierania duchowieństwa w każdej dziedzinie ich kapłańskiej posługi,
  5. dbania o rozwój patriotyzmu i miłości ojczyzny.

 

Zakon Rycerzy Świętego Jana Pawła II Wielkiego jako stowarzyszenie świeckich mężczyzn, w sposób szczególny wspiera realizację powołania do Ojcostwa.

Dlatego życie w sakramentalnym związku małżeńskim i związane z nim obowiązki są dla Brata Rycerza szczególnym i podstawowym zobowiązaniem, którego celem jest pomoc małżonkom w dążeniu do świętości.

 

Brat Rycerz w związku małżeńskim powinien zatem szczególnie pamiętać o swoich najważniejszych obowiązkach męża oraz ojca rodziny. Dlatego Bracia Rycerze w sposób szczególny czyny miłosierdzia zwracają ku swoim członkom i ich rodzinom. W dalszej kolejności akty miłosierdzia kierowane są na członków własnej Parafii oraz Diecezji. Zakon w sposób szczególny włącza się w pomoc ludziom potrzebującym otaczając ich modlitwą oraz starając się im pomagać również materialnie.

 

www.rycerzejp2.org)

Linki

Zapamiętaj mnie (90 dni)

Zasady przetwarzania danych

Dotyczące danych z formularza wysyłanych ze strony.

Dane z powyższego formularza będą przetwarzane przez naszą firmę jedynie w celu odpowiedzi na kontakt w okresie niezbędnym na procedowanie przekazanej sprawy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Każda osoba posiada prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania i usunięcia oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzania. W przypadku niezgodnego z prawem przetwarzania każdy posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Parafia NMP Królowej Wszechświata we Frydku, siedziba: Frydek, plac Jana Pawła II nr 1.